Ahad, 4 Disember 2011

day 2

Bangun pagi dan bersarapan dalam hotel jee...tak begitu menyelerakan...orang ramai dan pengurusan hotel kurang  cekap...pukul 11.30 pg bersiap-siap utk menghantar Ezrin bertunang.Rumah tunangnya tak jauh dari hotel....
Tak ramai yang dapat pergi..Ena sekeluarga ,my family dan khaidzir shj yang sempat bersama.Mungkin sbb jauh sgt.Di rumah tunang Ezrin orang dah ramai menunggu.suasana di kampung itu amat tenang.Perbincangan berjalan dengan baik dan saya kagum dgn keluarga perempuan ini kerana begitu humble dan tidak langsung menetapkan hantaran yg mereka mahu...dalam hati aku juga berkata untuk anak perempuan aku nanti juga tidak mahu minta berapa hantarannya...terpulang kpd pihak lelaki...itu yang terbaik...

Budi bahasa orang Sungai Petani sangat baik....seronok berada dirumah itu..baru sekejap sampai tapi dah rasa berada disitu beberapa hari..mereka sgt peramah dan menghormati tetamu...bertuah kaklong dapat bakal besan sebegini.makanan yang dihidangkan banyak jenis...selepas makan dihidangkan pula dengan pencuci mulut berbagai jenis juga...Subhanaallah...mereka amat kaya dengan budi bahasanya..

Sebaik sahaja selesai majlis pertunangan itu kami terus ke Padang Besar.Niat di hati nak shopping beberapa jenis barang.....anak-anak badmodd je.... sbb tak sempat nak bersalin pakaian..mmg saya teringin sangat nak pergi ke Padang Besar sbb dah lama tak makan pulut ayam...Masyaallah....orang ramainya.....hilang minat nak shoppong...tak boleh nak masuk dalam kedai pun ...sesak.....so...kami ambil keputusan pergi makan pulut ayam je...lepas solat asar kami bertolak balik ke Kuala Perlis.
Oh ya...lupa nak ucapkan terima kasih kepada kawan Ayep iaitu Mohd Faiz yang telah bersama-sama ke Padang Besar.Sampai di Kuala Perlis kami minta Mohd Faiz membawa kami ke kedai makan utk makan malam....rasanya sepanjang hidup ini... inilah kedai makan yang paling teruk...service sangat lambat...lain order lain yang sampai...makanan yang dihantar juga sgt sedikit...Subhanallah...memang menguji kesabaran aku....kalau bukan kerana kawan Ayep ni..memang aku dah bla....kesian..anak-anak ku makan tak cukup lauk.....dugaan...
Selepas makan kami ke Hotel yang telah siap di booking.....kurang selesa....tapi sabar jee laaa...tidur lena juga sbb seharian berjalan.....Aku bersyukur kerana walaupun ada beberapa perkara yang tidak menyenangkan tapi percutian ini tetap menggembirakan aku....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan